Den första milen!

I fredags sprang jag en mil för första gången! Så jäkla nöjd!
Hade först tänkt springa 5 km, men när spåret delade sig och jag såg 10 km skylten tänkte jag - äh vad fasen.
Sen var det bara att springa på. Jättefin natur och härligt väder.

Och det gick förvånansvärt bra. Spåret var väldigt plant så inte en massa jobbiga backar att kämpa med. När jag passerade 6 km (som är det längsta jag sprungit tidigare) så sträckte jag en liten näve i luften. Hahah! Yes, va jag är bra.
Men när det bara var två kilometer kvar fick jag världens håll. Fick klämma ihop midjan med ena handen där hållet satt. Det gjorde så jäkla ont och var svin jobbigt. Men nu när jag väl sprungit så här långt så ville jag inte sluta.

Och jag klarade det, men det gick väldigt långsamt på slutet. Så när jag kom fram var jag inte jättetrött i benen, utan hade nog klarat lite till. 

Fick en tid på 1 timme och 7 minuter.
Mitt första mål var att klara av att springa 1 mil,
mitt andra mål är att klara 1 mil under en timme.
Får se när jag tar tag i det. :)


Taggar innan jag ska ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0